Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord.

Ga je nu al weg?

Twijfel je nog? Kan je op géén van de data?

Mail mij gewoon met al je vragen en samen kunnen we zoeken naar de oplossing voor jou!

Oké, ik neem contact met je op!

Tot snel, Merijn

Workshop Basis Fotografie

Volg de workshop 'Basis Fotografie' in Driel en ontdek je eigen camera!

Alle info over de Workshop Basis

Kan ik meedoen met mijn camera?

Als jij de voorkeuze A, Av, S, Tv (of iets wat daar op lijkt) kan selecteren, kan je meedoen! Bijvoorbeeld via een wieltje bovenop de camera of in een scherm-menu. Als je de lens kan wisselen, kan je ook zeker meedoen met deze cursus! Weet je het niet zeker? Stuur mij dan even een mailtje of bel me even!

Welke kennis moet ik al hebben?

De basis ga je leren, dus kort gezegd; 'niks'. Zolang jij het aan-knopje maar kan vinden! Leen je mijn spiegelreflex camera, dan wijs ik het ‘on/off’ knopje aan voor je…

Hoe en waar is de cursus?

Er komen maximaal 6 cursisten, zodat ik veel tijd en aandacht aan alle cursisten kan besteden. Je kan komen van 9:00 uur tot 12:00 uur of van 13:00 uur tot 16:00 uur. De workshop wordt in de kleine zaal van ‘Ons Gebouw’ gegeven. Het gebouw staat aan het kerkplein naast de oude kerk. Het adres is Doctor A.W. Ausemsstraat 3, Driel.

Hoe meld ik me aan?

Kies een datum uit, druk op de knop ‘Ja leuk! Ik meld me aan…‘ en vul het contact formulier in. Je krijgt dan een automatische-reply-mail (check ZEKER je spam-box!) met daarin alle gegevens. Kort daarna krijg je van mij de definitieve aanmelding… áls er nog plaats is natuurlijk…

Tot binnenkort!

De volgende dagen zijn beschikbaar

Datum Tijd Leencamera

Zaterdag 19 oktober

VOL

 9:00 - 12:00

VOL

BEZET !

Zaterdag 19 oktober

VOL

 13:00 - 16:00

VOL

BEZET !
Zaterdag 30 november  9:00 - 12:00 Beschikbaar
Zaterdag 30 november  13:00 - 16:00 Beschikbaar
Zaterdag 21 december  9:00 - 12:00 Beschikbaar
Zaterdag 21 december

 13:00 - 16:00

Beschikbaar

Ja leuk!    Ik meld me aan voor deze workshop

Ik heb nog vragen! Kan jij die beantwoorden?

Dit alles voor maar.......

De kleine lettertjes

Echt,  je  dure  camera  verdient  het!!

 

´Laagdrempelig, duidelijk uitgelegd, voor jong en oud!´

Na deze cursus kan de camera voor altijd van de automatische stand af.

      Nu aanmelden      

Ik heb zelf geen camera! Kan ik jouw camera proberen?

Jij wilt een spiegelreflex camera proberen? Geen probleem! Ik heb 1 spiegelreflex camera (gratis) te leen tijdens de workshop. Dit is een Canon 1200D met een Tamron 18-200 lens. Een goede instap spiegelreflex camera voor een zeer betaalbare prijs. Ik ben 10 jaar geleden ook zo begonnen   Je moet je wel snel inschrijven, want ik heb er maar 1! Je kan bij de workshop data zien of de camera nog ‘beschikbaar’ is of al ‘bezet’ is… Bij het inschrijfformulier kan je aangeven of je graag de spiegelreflex camera wilt gebruiken.

Canon 1200D Camera

Canon 1200D Camera

 

Wat ga ik allemaal leren??

Hoe krijg ik mijn onderwerp goed scherp?

Stabilisatie, gebruik en handzaam in één enkele greep! Je leert hoe scherp te stellen op datgene wat jij scherp wilt hebben.

Wat is Av of A?

Een bloemenveld scherp vanaf het begin tot het einde. Of juist alleen die ene bloem? Je leert de basis van het diafragma van je camera zo gebruiken, zodat de foto wordt zoals jij in gedachte hebt!

Wat is Tv of S?

Fonteinen of watervallen als stromend water of langsfietsende kinderen. Op de foto zie je beweging, maar de foto lijkt niet ‘bewogen’! Je leert de basis van de sluitertijd van camera gebruiken, zodat ook jij ‘panning’ kan toepassen!

Hoe maak ik nou een mooie foto?

Een simpele foto maar met een prachtige compositie en diepte. Of je camera zo positioneren dat je (klein) kinderen uit de foto springen! Je leert de basis van het maken van een compositie zodat je foto nét even wat meer heeft!

Wat is de juiste instelling voor een foto?

Een prachtige foto van een glas-in-lood raam, zonder dat alles eromheen zwart is... lukt dat? En ook tegen de zon in, maak je de mooiste foto’s. Je leert de basis van de ‘driehoek van licht’ van je camera zo gebruiken, zodat jij snapt wat de camera met licht doet!

Kan ik dat allemaal onthouden?

e krijgt een enorme hoeveelheid informatie… en ik weet zeker dat je niet alles kan onthouden. Daarom krijg je een naslagwerk met uitleg én geheugensteuntjes mee. Klein van formaat, dus hij past makkelijk in je foto-tas!

 

Wat vonden de andere cursisten van de workshops?

Servan

...ik heb bij de workshop van Merijn nu ook eens bewust stilgestaan bij de techniek van mijn toestel. Heel leuk, interessant en in een perfecte sfeer!

Marianne

Een echte aanrader; zowel voor mensen die nog helemaal geen ervaring hebben als enige kennis. Het wordt op een ontspannen manier gebracht, maar toch vooral leerzaam.

Sander & Marjolein

Merijn is een geduldige en enthousiaste docent. Hij geeft duidelijke uitleg, behandelt interessante onderwerpen en zorgt voor een goede afwisseling tussen theorie en praktijk.

Nog niet overtuigd?

 

Bekijk hier VELE reviews !

Alle reviews bij elkaar!

Ik wil ook mijn dure camera goed gebruiken!

Ik schrijf me in!